2011年12月3日土曜日

Fortunetelling That Works Very Well!? とてもよく当たる占い!?

Blogs Table of Contents
Fortunetelling is very popular in Japan.
日本では占いがとても盛んです。

TV stations broadcast astrological forecasts daily just like the weather forecast, and special pages are allocated to this topic in many magazines.
テレビ局は毎日天気予報のように星座占いを放送し、雑誌には専用ページが設けられています。

Many people enjoy it as a bit of fun, but some are obsessed.
多くの人は娯楽として楽しんでいますが、はまっている人もいます。

There are many different kinds of fortunetelling including Chinese horoscopes and palm reading.
占いには、占星術や手相占いなどいろいろあります。
Among these, fortunetelling by blood type, which originated in Japan, is especially popular.
なかでも、 日本で始まった血液型占いは特に人気です。

There are four main blood types.
主な血液型は4種類あります。

It is said that type A is diligent and nervous, type B is optimistic and selfish, type O is realistic and rough and type AB is rational and two-faced.
A型はまじめで神経質、B型は楽天的で自己中心的、O型は現実的でおおざっぱ、AB型は合理的で二面性があると言われています。

One day, Mr. T, a representative from one of Hiragana Times’ sponsor companies, came to our office to talk about advertisement renewal.
ある日、ひらがなタイムズの広告スポンサー会社の担当者であるTさんが、広告の更新を話し合うためにわが社にやってきました。
 
I introduced two of my staff, a man and woman, to him.
私は男女二人のスタッフを紹介しました。

Before drawing up a contract we chatted awhile.
契約する前にしばらく世間話をしました。

Mr. T said he loved fortunetelling by blood type and said to the female member of staff, “Isn’t your blood type A?”
Tさんは、血液型占いが好きだと言い、女性スタッフに「あなたの血液型はA型じゃないですか」と聞きました。

With a surprised look, she replied, “Yes, but how did you know that?”
彼女は驚いたような表情を浮かべ、「そうです。でもどうして わかるんですか」と言いました。

Mr. T explained, “You were taking notes seriously. It is a peculiarity of type A.”
Tさんは「あなたは几帳面にメモを取っていました。A型の特徴なんですよ」と説明しました。

After that Mr. T said to the male member of staff, “You seem to  behave as you please, so you must be type B.” Then the man answered, “You’re correct.”
そして、Tさんは男性スタッフに、「君は、マイペースなようなので B型だと思う」と言いました。すると彼は、「当たりです」と答
えました。

I praised T’s powers of observation, saying “Great!”
私は「すばらしい」と言い、Tさんの観察力をほめました。

He said, “After observing people’s behaviors, I can tell the correct type almost perfectly.”
彼は、「人の行動を見れば、ほとんど当てることができますよ」と言いました。

The contract was renewed smoothly.
契約はスムーズに更新されました。

After Mr. T left the office I said to those two members of staff, “Fortunetelling by blood type is awesome.”
Tさんが帰った後、私は二人のスタッフに、「血液型占いはすごいね」と言いました。

The female member of staff shook her head, “In fact he was wrong I only pretended to make him happy.”
女性スタッフは首を振り、「本当は違います。私は喜ばせてあげようとしただけです」と言いました。

Then the male member of staff said, “I also lied. Anyway he renewed the contract in a good mood, aren’t we good sales staff?”
続いて男性スタッフが言いました。「僕もうそをつきました。おかげで気分良く契約してくれました。私たちいいセールスマン でしょう?」 と。

0 件のコメント:

コメントを投稿