2011年9月3日土曜日

Global Opposition to Nuclear Power Stations Increases 各国 で 増える 原発 反対

 Blogs Table of Contents

Before the Fukushima nuclear power plant accident, 52% of people in Japan supported nuclear power, but that figure decreased to just 34% after the accident, according to Asahi Shinbun’s Seven Nation Survey in May.
朝日新聞が5月に行った7ヵ国世論調査によると、福島原発事故前は日本では52%の人が原発に賛成でしたが、事故後は34%に減りました。

Support in Germany was 32% even before the accident, 
ドイツの賛成は事故前も32%でしたが、
but has now decreased to 19%.
今や19%に減りました。

USA and France have more in favor than opposed.
アメリカとフランスは賛成せが反対を上回っています。

USA had 59% in favor before the accident 
アメリカは事故前では59%が賛成でしたが、
and even after, this number dropped to only 55%.
事故後も55%にしか下がっていません。

France had 56% in favor before the accident, 
フランスは事故前の賛成が56%
and even after that support only dipped to 51%.
事故後も51%でした。

0 件のコメント:

コメントを投稿